a túlerő szabálya

Adótanácsadás magánszemélyeknek

Célok és ingatlan - az eladás kulcsa

A célok fontossága

Egy ingatlaneladás sikerességének kulcsa a CÉL. Ez az ELSŐ lépés ezen az úton.

A cél szó meghatározása: egy megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot vagy elért hely. A kívánt eredmény, amelynek érdekében valamit teszünk. Példa: A hegymászók elérték a hegycsúcsot, ami a napi céljuk.

Vegyük észre, hogy itt a kulcs igazából a KIVÁNATOS ÁLLAPOT, EREDMÉNY. Ez nem összekeverendő a problémával.

KELL, hogy legyen célunk az eladással. Méghozzá KONKRÉT célunk, amiért lehet dolgozni, amiért lehet küzdeni, ahová „fel lehet építeni az utat”. Nagyon fontos, hogy csakis a konkrét célokat lehet elérni. A homályosan megfogalmazott célkitűzések nemigazán válnak valóra.

„Júliusban férjhez megy a lányom, és biztosítani akarom neki az esküvőt és egy új lakást.” Ez egy cél.

„Ki kell fizetni a hitelemet, mert nem bírom a törlesztőket. Ezért akarom eladni a lakásomat.” Ez NEM cél – ez egy probléma, amit meg akarunk oldani. Ez nem „vonzza be” a vevőket. Nem keverendő össze a céllal.

„Én ráérek, nekem nem sürgős. Nem kenyérre kell a pénz. Megvárom, amíg megfelelő ajánlatot kapok.” Ez szintén NEM cél. Bár ez nem egy AKTUÁLIS probléma, ugyanakkor ez egy SEMMI-ség, ami szintén nem teremt vákuumot, és egyáltalán nem fogja bevonzani az érdeklődőket. Én ilyen ingatlannal eleve nem is foglalkoznék, ha engem bíznának meg az eladásával, mivel ha valami nem CÉL-ként jelenik meg, akkor az PROBLÉMA-ként fog. Az ilyen megbízó/eladó ugyanis rengeteg problémával fog előállni az értékesítés, megtekintés során, ami szintén nagyon nehézzé teszi az eladást – akár meg is hiúsíthatja azt.

„Fel szeretném újítani a lakásomat, és elmennénk végre a férjemmel egy 1 hetes spanyol körútra. A maradékot befektetném különböző kötvényekbe, hadd kamatozzanak, jó lesz az az unokáknak 15 év múlva!” Ezek célok, amikért ÉRDEMES küzdeni és eladni a lakást.


„Mi köze a CÉL-nak az ingatlan eladásához? Ha nincs célom, akkor nem tudom eladni?”
– kérdezhetnéd.

Pontosan!

Ha el akarjuk adni az ingatlanunkat, akkor csakis abban az esetben „húzzuk be” magunknak könnyen és gyorsan a vevőket, méghozzá a JÓ vevőket, ha konkrétan megfogalmazott, egyértelmű célunk van az eladással. Ha ez nincs meg, akkor nem lesz semmi, ami egy olyan vákuumot teremtene, ami bevonzza az érdeklődőket és a vevőket. Ha csak egy problémát akarunk vele kezelni, megoldani, akkor az csak egy naaaagy elakadt áramlás, ami NEM fog semmit bevonzani.

Célok nélkül csak a problémákra, a mindennapi gondokra, a „napi rutinra”, a rossz dolgokra fogunk összpontosítani. Könnyebben előfordul, hogy más irányít minket. Ilyenkor elkezdünk pusztítani.

Az NEM cél, hogy „azért akarom eladni a lakásomat, hogy legyen pénzem”. A pénz önmagában SOSEM egy cél. A pénz semmit nem ér, ha NEM használod fel valamire. A pénz egy közvetítő eszköz, és fontos lépés a célok elérésében. De még ebben az esetben is a cél valami olyasmi lenne, hogy „elviszem télen egy 10 napos sítúrára a családot a lakásért kapott pénzből, a többit pedig a gyerekek között szétosztom”, vagy „felújítom a fiam lakását, a többin pedig befektetési kötvényeket veszek, amik kamatoznak”.

 

A konkrét célok vonzzák be a vevőket

A célnak egy konkrét célnak kell lennie

Minél konkrétabb és nagyobb tehát a cél vagy célok, annál biztosabban „vonzzuk be” a vevőket. Ennek az az oka, hogy a célok a JÖVŐBE mutatnak, így a jelen és a jövő között egyfajta „mentális vákuum” alakul ki, bármilyen furcsán hangzik is ez. És EZ a kialakult vákuum vonzza be az érdeklődőket, nem a csillivilli házikó – ami lehet szép, de önmagában nem teremt vákuumot, mert csak „egy darab, mozdulatlan anyag”.

Továbbá, célok nélkül az emberek nem lesznek motiváltak. Nem fognak küzdeni, nem lesz miért dolgozniuk, tenniük, élniük. Az első nagyobb ellenállás során feladják. Ha nincs célunk, akkor lehet, hogy lesz 10 megtekintésünk is az ingatlanunkra, vagy akár 20 is, miközben egyetlenegy vételi ajánlat sem történik. Mi pedig feladjuk az egészet. Elkezdünk pusztítani. Mit fogunk pusztítani? A saját még meglévő céljainkat, vágyainkat, álmainkat.

Álljon itt két példa erre!

Az egyik a problémákra fókuszált (ennek fontosságáról részletesen ezen a linken olvashatsz, javasoljuk, hogy tedd is meg!), a másik a célra. Mi a különbség a kettő között? Nézzük meg!


1. példa

Egy ingatlannak három tulajdonosa van. A három tulajdonos NINCS jóban egymással: eléggé ellenséges és feszült a hangulat közöttük. Már abban sincs teljes egyetértés, hogy mennyiért is adják el a házat. Továbbá, hogy kit bízzanak meg, megbízzanak-e valakit, próbálják ők maguk, hol és hogyan hirdessék, stb. Probléma, probléma, probléma. Semmi cél.

Az eredmény: 6 hónap alatt NULLA érdeklődő az ingatlanra, még akkor is, ha időközben engedtek az árból.


2. példa

Egy másik ingatlannak két tulajdonosa volt. Az egyikük hitelt vett föl és kivásárolta a másikat, azért, hogy semmilyen vita ne lehessen közöttük. Ezzel eleve egy nagy, lehetséges problémától kímélte meg magát. (Gyakori tapasztalat, hogy ha egy ingatlannak több tulajdonosa is van, akkor általában egy- vagy több dologban nem fognak tudni megegyezni – ilyenkor AZONNAL egy problémával indítanak, és ez jelentősen nehezíti vagy ellehetetleníti az eladást, mivel ez elfedi a célt). A hitelét könnyen tudta fizetni, tehát maga a hitel nem jelentkezett problémaként.

Ez az illető megbízott minket az ingatlan eladásával. Több célja is volt az eladással. 1.) Kifizesse a fia 10 milliós hitelét (maga a hitel itt sem jelentkezett egyébként problémaként, mivel fizették rendesen a törlesztőt és jól kerestek, de azért ez egy nagy segítség lett volna nekik, mivel így ők a lakás felújítására és egyéb dolgokra tudták volna költeni a hitelre fizetendő összeget). 2.) Kifizesse a saját hitelét (ahogy írtam, maga a hitel nem jelentkezett problémaként, de ha már úgyis eladják a lakást, akkor miért ne?) 3.) Ha marad még pénz, akkor azt a saját lakásuk felújítására költenék.

Az eredmény: 3 hét alatt elment az ingatlan, egy nagyon minimális alkuval, a harmadik érdeklődőnek. Azért volt 3 hét, mert közben 1 hét szabadságon is voltak.

A KONKRÉT CÉLOK TEHÁT ELSŐDLEGESEK AZ INGATLAN ELADÁSÁHOZ. Enélkül még a startvonalra sem kerülünk.

NEKED milyen célod van az ingatlan eladással kapcsolatban?

  • Ülj le, gondold át és fogalmazd meg világosan!
  • Ez a JÖVŐBE mutat, ami egy kívánatos, jó dolog? Mert csak akkor lesz cél.
  • Kinek lesz hasznára ez a cél? Miben segít neki?
  • Milyen lépések vezetnek a célhoz? (Ha ebben bizonytalan vagy, hogy ez mit jelent és/vagy nem tudod, hogyan kell kidolgozni, akkor keress meg minket, és segítünk!)
  • NE egy múltbeli problémát akarj megoldani az ingatlan eladással! Az nem fog működni. Ezzel kapcsolatban több információt erre a linkre kattintva olvashatsz.

Kérd a segítségünket, ha bármiért is bizonytalan vagy a célokkal, az eladás szándékával, a probémákkal kapcsolatban, vagy amiatt, mert egyszerűen csak elakadtál az eladás során! Írj nekünk az info@ingatlankisokos.hu email címre, vagy hívj minket ezen a számon: +36 70 639 1092

Keress meg, hogy átbeszéljük, mi a legjobb neked!

Hasznos tippek ingatlaneladóknak

HA MAGAD AKAROD ELADNI...

 

  • Légy biztos benne, hogy érted a dolgod!
  • Ha bizonytalan vagy, de magad akarod csinálni, akkor kérd a segítségünket!
  • Ne kezdj bele addig, amíg nem áll MINDEN adat a rendelkezésedre, nem néztél körül, nem tájékozódtál, stb.!
  • Ha már csinálod egy ideje és elakadtál, nem megy, lemorzsolódtak az érdeklődök, KERESSS MEG, ÉS MI KIBOGOZZUK A DOLGOT!
  • Hagyj fel a régi, rossz szokásokkal, ha azok nem vezetnek eredményre! Ha nem tudod, pontosan MIN és HOGYAN kellene változtatnod, KERESS MEG MINKET és segítünk!
  • Ha már a kezdetektől úgy érzed, „mentorra” van szükséged, aki segít végigmenedzselni az eladást, KERESS MEG minket! Ebben szakértők vagyunk.
  • BÁRMIKOR is úgy érzed, elakadsz vagy csak egy kis segítség kell, SZÓLJ NEKÜNK!

Ne maradj bizonytalanságban! A cél a gyors és jó áron történő eladás.

Keress meg minket MOST!

Segítünk az eladásban!

Semmiképp NE próbáld meg magad eladni az ingatlanodat, ha:

  • még sosem csináltad vagy össze vagy zavarodva

  • nem áll szándékodban foglalkozni vele bármiért is (nincs rá időd, nem érdekel az eladás része)

  • attól félsz, esetleg átvernek

  • nem „egyszerű” az üzlet, pl. haszonélvezet van rajta

  • nem akarsz hónapokat várni, kevés vagy nulla érdeklődővel.

info@ingatlankisokos.hu | +36 70 391 2885

Hívj minket most!

12 + 13 =